Det er trøbbel med appen til Ruter, selskapet som drifter kollektivtransporten i Oslo og Akershus. Foto: Jon Olav Nesvold / NTB
– Det er et uheldig tidspunkt det skjer på, men alle som jobber med den tekniske biten, jobber på spreng, sier pressevakt Knut-Martin Løken i Ruter til NTB i 16-tiden.
Feilen ble oppdaget i 13.30-tiden etter at flere kunder opplevde problemer med innloggingen i Ruter-appen.
Løken understreker at de har varslet billettkontrollører om feilen, og at reisende ikke skal bli ilagt bot for manglende billett mens problemene pågår.
– Vi sliter med at det er flere kunder enn vanlig som prøver å logge ut av appen på grunn av de tekniske problemene tidligere i dag. Det er fortsatt betydelige problemer med innloggingen, og de jobber med flere grep som skal hjelpe ytterligere, sier Løken.
– Vi beklager problemene dette medfører for kundene våre der ute.
(©NTB)