– Vi er fornøyd med solid resultatvekst, sier Per Axel Koch, administrerende direktør i Polaris Media. Foto: Hanna Johre / NTB
Økonomi og næringsliv: I tillegg foreslår styret et utbytte på 1,1 milliarder kroner for 2024, hvorav 1 milliard kroner er ekstraordinært utbytte i forbindelse med salget av aksjer i Schibsted.
– Vi er fornøyde med at vi har levert solid resultatvekst i samtlige fire kvartaler i 2024, sier konsernsjef Per Axel Koch i en pressemelding.
Digitale abonnementer klatret opp 17 prosent til 443.000 ved utgangen av året, og heldigitale abonnement utgjør nå 69 prosent av mediekonsernets abonnementsmasse. I slutten av 2023 var andelen 63 prosent.
Annonseinntekter faller dog som følge av generelle nedgangstider i økonomien. Etter nedgang på 14 prosent fra januar til september endte annonseinntektene ned 7 prosent fra året før.
(©NTB)