Nesten en halv million Telia-kunder mister nå tilgang til TV 2s kanaler. Foto: Javad Parsa / NTB
Kultur og underholdning: Det er TV 2 selv som melder om bruddet.
– Vi beklager til seerne våre som blir berørt av dette. Vi har jobbet i flere måneder for å komme i mål med en ny, langsiktig avtale med Telia, og er oppriktig lei oss for at det ikke gikk, sier Lene Eltvik Vindfeld, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2 i en pressemelding.
Forhandlingene om TV 2s distribusjonsavtale, som gikk ut 28. februar pågikk på overtid i natt, men partene klarte ikke å komme til enighet.
– Vi ønsket en ny avtale med Telia og tror det hadde vært det beste for begge parter. Men når det ikke var mulig å få enighet om en ny avtale kan heldigvis kundene få tilgang til TV 2s innhold gjennom både TV 2 Play og de andre TV-distributørene vi har avtaler med, sier Vindfeld.
Telia har foreløpig ikke kommentert bruddet i forhandlingene