Vi bruker cookies for å sikre kvaliteten på tjenestene våre. Når du godtar cookies, godtar du at RS og våre partnere kan bruke cookies, enhets-IDer og andre data som lagres og/eller vi får tilgang til på din enhet fra RS, til å samle inn persondata, slik som informasjon om hvilke sider du har besøkt, for disse formålene: Personvernerklaering og Brukervilkår.
Godkjenn
RadioStavangerRadioStavangerRadioStavanger
Notification Vis mer
Font ResizerAa
  • Hjem
  • Nyheter
  • Nettradio
  • Bli Medlem
Reading: Norske partier bruker millioner på reklame i sosiale medier
Del
Font ResizerAa
RadioStavangerRadioStavanger
Search
  • Hjem
    • Nyheter
  • Nettradio
Have an existing account? Sign In
Follow US
RadioStavanger > Blog > Nyheter > Norske partier bruker millioner på reklame i sosiale medier

Norske partier bruker millioner på reklame i sosiale medier

Publisert august 13, 2025
Del
Del

Ap-leder Jonas Gahr Støre og Frp-leder Sylvi Listhaug leder partiene som de siste 90 dagene har brukt mest penger på reklame på Facebook og Instagram. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Av NTB | 13.08.2025 04:54:37

Kultur og underholdning: Sosiale medier har blitt en viktig del av valgkampen til de politiske partiene. For å nå ut med budskapet har norske partier de siste 90 dagene brukt 5,4 millioner kroner på reklame på Facebook og Instagram. Det viser en oversikt Klassekampen har hentet ut fra Metas annonsebibliotek.

Arbeiderpartiet har brukt mest, med 1,8 millioner kroner. Ikke langt bak ligger Frp med 1,5 millioner kroner.

Høyre har brukt 740.000 kroner på reklame hos Facebook og Instagram de siste 90 dagene.

Mens øvrige partier bruker relativt lite på Meta-annonsering, skiller Industri- og Næringspartiet (INP) seg ut med 400.000 kroner.

(©NTB)

Welcome Back!

Sign in to your account

Brukernavn eller Epost
Passord

Glemt passord?