Vi bruker cookies for å sikre kvaliteten på tjenestene våre. Når du godtar cookies, godtar du at RS og våre partnere kan bruke cookies, enhets-IDer og andre data som lagres og/eller vi får tilgang til på din enhet fra RS, til å samle inn persondata, slik som informasjon om hvilke sider du har besøkt, for disse formålene: Personvernerklaering og Brukervilkår.
Godkjenn
RadioStavangerRadioStavangerRadioStavanger
Notification Vis mer
Font ResizerAa
  • Hjem
  • Nyheter
  • Nettradio
  • Bli Medlem
Reading: Forbrukertilsynet har mottatt 300 klager på dagligvarebransjen
Del
Font ResizerAa
RadioStavangerRadioStavanger
Search
  • Hjem
    • Nyheter
  • Nettradio
Have an existing account? Sign In
Follow US
RadioStavanger > Blog > Nyheter > Forbrukertilsynet har mottatt 300 klager på dagligvarebransjen

Forbrukertilsynet har mottatt 300 klager på dagligvarebransjen

Publisert august 23, 2025
Del
Del

Regjeringen har bedt Forbrukertilsynet granske dagligvarebransjen. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

Av NTB | 23.08.2025 08:45:12

Økonomi og næringsliv: – Vi har startet med å gå igjennom tips og klager vi har fått. Det er snakk om rundt 300 klager på dagligvarebransjen, sier tilsynets underdirektør Marit Evensen til Nettavisen.

Ifølge henne er dette et stort antall klager. Støre-regjeringen har bedt Forbrukertilsynet gå gjennom de store dagligvarekjedenes reklamer, priskampanjer og kundeklubber, for å finne ut om det gjør det vanskeligere for forbrukerne å orientere seg – og om det foregår lovbrudd.

– Vi kommer til å sette inn godt med ressurser på dette. Hvor mye vil avhenge av utredningene vi foretar nå i høst, og funnene vi gjør, forteller Evensen.

Nettavisen skriver at en av 300 klagene kommer fra Forbrukerrådet, som nevner Meny, Rema 1000 og Coop. I klagen hevdes det at kjedene bryter med prisopplysningsforskriften siden de ikke oppgir førpris når de reklamerer med bonus-tilbud.

(©NTB)

Welcome Back!

Sign in to your account

Brukernavn eller Epost
Passord

Glemt passord?