Vi bruker cookies for å sikre kvaliteten på tjenestene våre. Når du godtar cookies, godtar du at RS og våre partnere kan bruke cookies, enhets-IDer og andre data som lagres og/eller vi får tilgang til på din enhet fra RS, til å samle inn persondata, slik som informasjon om hvilke sider du har besøkt, for disse formålene: Personvernerklaering og Brukervilkår.
Godkjenn
RadioStavangerRadioStavangerRadioStavanger
Notification Vis mer
Font ResizerAa
  • Hjem
  • Nyheter
  • Nettradio
  • Bli Medlem
Reading: Norske bankkunder er langt fra fornøyd
Del
Font ResizerAa
RadioStavangerRadioStavanger
Search
  • Hjem
    • Nyheter
  • Nettradio
Have an existing account? Sign In
Follow US
RadioStavanger > Blog > Nyheter > Norske bankkunder er langt fra fornøyd

Norske bankkunder er langt fra fornøyd

Publisert september 15, 2025
Del
Del

Bankbransjen befinner fortsatt seg på historisk lave nivåer når det gjelder kundetilfredshet, ifølge en ny undersøkelse. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB

Av NTB | 15.09.2025 03:15:57

Økonomi og næringsliv: – Bankene har hatt gode marginer de siste årene, samtidig som nordmenn har slitt med renteøkninger. Det har gitt bankbransjen et litt frynsete rykte, og det har nok gjort noe med tilliten, sier Fredrik Høst til Dagens Næringsliv.

Han er daglig leder i Epsi Norway, som har kartlagt kundetilfredsheten i norske banker siden 2003.

«Resultatene viser at bankbransjen under ett fortsatt befinner seg på historisk lave nivåer når det gjelder kundetilfredshet», står det i Epsi-rapporten.

I fjor lå kundetilfredsheten på 66,8 poeng, som er det laveste nivået noen gang målt. I årets måling har tallet steget til 67,2.

Ifølge målingen har Bulder Bank landets mest fornøyde bankkunder, med en kundetilfredshet på 81,2. I motsatt ende av listen finner vi DNB med 61,5.

Årets utgave er basert på over 5600 dybdeintervjuer med norske bankkunder.

(©NTB)

Welcome Back!

Sign in to your account

Brukernavn eller Epost
Passord

Glemt passord?