Vi bruker cookies for å sikre kvaliteten på tjenestene våre. Når du godtar cookies, godtar du at RS og våre partnere kan bruke cookies, enhets-IDer og andre data som lagres og/eller vi får tilgang til på din enhet fra RS, til å samle inn persondata, slik som informasjon om hvilke sider du har besøkt, for disse formålene: Personvernerklaering og Brukervilkår.
Godkjenn
RadioStavangerRadioStavangerRadioStavanger
Notification Vis mer
Font ResizerAa
  • Hjem
  • Nyheter
  • Nettradio
  • Bli Medlem
Reading: Rosa refleksvester erstatter sløyfene
Del
Font ResizerAa
RadioStavangerRadioStavanger
Search
  • Hjem
    • Nyheter
  • Nettradio
Have an existing account? Sign In
Follow US
RadioStavanger > Blog > Nyheter > Rosa refleksvester erstatter sløyfene

Rosa refleksvester erstatter sløyfene

Publisert oktober 9, 2025
Del
Del

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen har laget refleksvest, i tillegg til de populære nålene, som er revet vekk fra hyllene. Foto: Jonas Been Henriksen / NTB

Av NTB | 09.10.2025 15:53:56

Økonomi og næringsliv: Allerede den første dagen forsvant de fleste små sløyfenålene i rekordfart.

– På fredag var 90 prosent av alle sløyfene hos Lindex, Mester grønn, Vitusapotek og Colosseum tannklinikk utsolgt. Coop startet salget av sine sløyfer forrige uke, og flere av deres butikker er utsolgt, sier presserådgiver Mina Maria Rise i Kreftforeningen, som samarbeider med Brystkreftforeningen om den årlige aksjonen.

– Det ble utsolgt i Rosa sløyfes nettbutikk forrige uke, men i dag har vi klart å få på plass 1440 flere sløyfer. Til sammen er det produsert 220.000, 10 prosent flere enn i fjor.

En refleksvest er blant de andre produktene som selges, og Rise forsikrer at plastproduktene ikke skal være trygge å bruke.

– Alle våre produkter er laget i samarbeid med seriøse leverandører som selvsagt forholder seg til gjeldende lovverk for alle produkter de leverer til oss. De setter strenge krav til fabrikkene sine, og alle produkter skal være helt trygge.

Hun medgir at ethvert produkt kan ha en viss miljøpåvirkning, men at de legger vekt på å lage produkter som folk likevel hadde kjøpt.

– Vi tilstreber alltid å velge det minst miljøbelastende alternativet vi finner. Miljøhensyn er en del av vurderingene bak hvert produkt helt fra start, sier hun til NTB.

Noen sløyfer skal fortsatt være å få tak i for de mest ivrige samlerne – hos Kreftforeningens regionskontorer, og i Kid- og Coop-butikker.

(©NTB)

Welcome Back!

Sign in to your account

Brukernavn eller Epost
Passord

Glemt passord?