Vi bruker cookies for å sikre kvaliteten på tjenestene våre. Når du godtar cookies, godtar du at RS og våre partnere kan bruke cookies, enhets-IDer og andre data som lagres og/eller vi får tilgang til på din enhet fra RS, til å samle inn persondata, slik som informasjon om hvilke sider du har besøkt, for disse formålene: Personvernerklaering og Brukervilkår.
Godkjenn
RadioStavangerRadioStavangerRadioStavanger
Notification Vis mer
Font ResizerAa
  • Hjem
  • Nyheter
  • Nettradio
  • Bli Medlem
Reading: Posten girer opp for juletrafikken og svart uke
Del
Font ResizerAa
RadioStavangerRadioStavanger
Search
  • Hjem
    • Nyheter
  • Nettradio
Have an existing account? Sign In
Follow US
RadioStavanger > Blog > Nyheter > Posten girer opp for juletrafikken og svart uke

Posten girer opp for juletrafikken og svart uke

Publisert november 18, 2025
Del
Del

Travle tiden i vente for Postens pakkesentral. Foto: NTB

Av NTB | 18.11.2025 08:19:38

Vitenskap og teknologi: Posten venter svært store pakkevolum til Brings terminaler og har hentet inn både mannskaper og roboter for å ta unna pakker som skal til hele landet.

– Førjulstiden er den mest hektiske og artige for oss. Vi har rekordmange utleveringssteder og ekstra mannskaper både på terminalene og ute i distribusjonen. Det blir høy aktivitet for sjåfører, postbud og terminalmedarbeidere i Posten Bring, sier konserndirektør Hans-Øyvind Ryen.

I år har Posten hele 3700 utleveringssteder spredd over hele landet.

Ryen sier at Posten i år har gjort en rekke konkrete tiltak for å sikre god flyt av pakker og julepost til inn- og utland. Blant nyvinningene er seks robotrarmer på østlandsterminalen i Lørenskog som forer Nord-Europas største sorteringsmaskin for småpakker. Dette frigir kapasitet som settes inn andre steder på terminalen.

– Selv om robotene aldri tar ferie, trenger kaffepause eller glemmer hvor de la hanskene, så er det folkene våre som får hjulene til å gå rundt. Uten dem stopper julen rett og slett opp, sier Ryen.

Han oppfordrer alle dem som får hentemelding, til raskt å svinge innom et utleveringssted for å hente pakken. Pakker må uansett hentes innen sju dager etter at de er ankommet hentested.

– Hvis folk er raske, får vi fylt på med nye pakker, sier konserndirektøren.

Åpningstidene for kundeservice er utvidet til klokka 19 i førjulstiden. Tjenesten er dermed åpen fra klokka 08 til 19 på ukedagene og 09 til 16.30 på lørdager. Kundeservice alene har rundt 40 medarbeidere i sving i den kommende perioden.

(©NTB)