Meny går forbi Rema 1000 i Danmark når det gjelder sterke merkevarer i dagligvarebransjen. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
Økonomi og næringsliv: Meny er Danmarks sterkeste merkevare innen dagligvare i Loyalty Groups årlige bransjeindeks, opplyser Meny-eier Dagrofa i en pressemelding. Norgesgruppen er største eier med 49 prosent eierskap i Dagrofa.
Rema 1000, som har vært på topp i ti år, eies av norske Reitan. De betyr at begge de to sterkeste merkevarene innen dagligvare i Danmark, er norske.
4694 personer har deltatt i undersøkelsen om danske dagligvarekjeder. De har blitt spurt om holdninger til produktkvalitet, økologi, tillit, verdi for pengene og lojalitet.
Meny vinner på fem av åtte områder, men scorer lavt på verdi for pengene.
Når det gjelder størrelse og markedsandeler, ligger dog Dagrofa og Rema 1000 et stykke bak både Salling Group (Bilka, Føtex, Netto) og Coop (Kvickly, Brugsen, SuperBrugsen).
(©NTB)

