– Den virkelige helten er min kone, sier Ødegaard i den nye kampanjen.
Fotballstjernen fra Drammen er ett av ansiktene i Holzweilers nye kampanje «Heroes Aren’t Born, They’re Raised». Også den kjente artisten Sigrid fra Ålesund er med.
– Å ha et barn og se hvordan hun har vokst inn i mamma-rollen og tatt vare på babyen vår, samtidig som hun hjelper meg med å gjøre det jeg elsker, er utrolig, forteller Ødegaard om kona.
Foto: Thomas Fure / NTB
Helene Spilling er danser og har tidligere vært med som proffdanser i «Skal vi danse» på TV 2. Paret fikk en sønn sammen i desember 2024, og giftet seg sommeren 2025.
Andreas Holzweiler forteller at kampanjen markerer et nytt kapittel for motehuset. Han mener Ødegaard representerer noe av det samme som merkevaren ønsker å stå for.
– Dedikasjon, ro, ambisjon og en veldig jordnær tilnærming til suksess. Han er norsk, men global. Beskjeden, men ekstremt profesjonell, sier Holzweiler til MinMote.
Arsenal-kapteinen har brukt Holzweiler-klær i flere år. Da han brukte en av merkevaren sine jakker under VM-kvalifiseringen, var det et personlig valg – ikke en del av samarbeidet.
– Fotball og mote har smeltet sammen globalt, og spillere som Martin er blitt stilskapere på en helt annen måte enn før. De representerer en moderne maskulinitet, en estetikk og en påvirkningskraft som når langt utover banen, påpeker Andreas Holzweiler.
Også artist Sigrid har sin egen definisjon av heltebegrepet i kampanjen.
– Når jeg tenker på noen som er en helt, tenker jeg på noen som er snill, har et stort hjerte og som klarer å ta vanskelige avgjørelser, sier hun.
Første del av kampanjen ble lansert i oktober med regissør Halfdan Ullmann Tøndel og artist Kaya Wilkins. De skal også fronte merkevarens kommende denim-kampanje i februar 2026.
Denne saken er skrevet ved hjelp av kunstig intelligens (KI) og kvalitetssikret av TV 2s journalister. Slik jobber vi med KI.

