USAs utenriksminister Marco Rubio reiser til Midtøsten tirsdag for å snakke med flere land rundt Persiabukta.
USAs: Rubio skal på rundtur til De forente arabiske emirater, Kuwait og Bahrain fra 23. juni til 25. juni, opplyser en talsperson for det amerikanske utenriksdepartementet mandag.
Der skal Rubio diskutere intensjonsavtalen og Hormuzstredet og selge inn den foreløpige enigheten med Iran direkte til samarbeidspartnere i regionen.
I Bahrain skal Rubio også delta i et møte i Golfstatenes samarbeidsråd (GCC). GCC består av Saudi-Arabia, Qatar, De forente arabiske emirater, Bahrain, Oman og Kuwait.
(©NTB)


