Manchester City skal ha kommet til enighet med Nottingham Forest om et kjøp av midtbaneprofilen Elliot Anderson (23).
Sport: Det skriver The Athletic torsdag. Også fotballinfluenseren Fabrizio Romano melder om enigheten.
Anderson storspilte i Premier League-sesongen som gikk og skal ha vært på Citys radar i lang tid. The Athletic skriver at Anderson ikke er enig med City om sine personlige betingelser ennå, men ifølge Romano skal Anderson gjøre unna den medisinske testen mens han er i USA for å spille VM med England.
The Athletic melder samtidig at Forest skal ha ønsket seg om lag 1,6 milliarder kroner for midtbanegeneralen. City skal tidligere i juni ha tilbudt over 1,3 milliarder.
Anderson kom til Forest fra Newcastle sommeren 2024. Han har siden vært en viktig brikke for Nottingham-klubben.
(©NTB)


