VM-kampen mellom Norge og Frankrike fredag kveld endte med norsk tap, men det hindret ikke folk fra å fylle utestedene.
Innenriks: Operasjonsleder Kjetil Enger i Innlandet politidistrikt opplyser i politiloggen at de har fått mange meldinger om støy og berusede personer. Et titalls personer ble bortvist fra arrangementer, skjenkesteder og det offentlige rom i løpet av natten.
Blant de mest alvorlige hendelsene i distriktet var en mann som ble anmeldt for vold mot vekter og en beruset mann som klatret opp i et stillas på en byggeplass på Hamar. En tredje mann i samme by ble pågrepet for gjentatte brudd på besøksforbud. I Elverum ble en mann anmeldt for urinering på offentlig sted, og på Gjøvik ble en kvinne pågrepet etter å ha sparket og bitt politiet.
Heller ikke i Agder gikk natten stille for seg. Operasjonsleder Arve Johan Myklebust melder om flere bortvisninger og innbringelser til arrest etter ordensforstyrrelser og tilfeller der folk nektet å etterkomme politiets pålegg.
I Bergen ble en person pågrepet etter å ha truet med kniv på et utested, opplyser operasjonsleder Bjarte Rebnord i Vest politidistrikt. Ingen ble skadet.
På Grønland i Oslo ble to personer slått ned. En av dem mistet bevisstheten. Politiet har pågrepet en person i forbindelse med voldshendelsen, opplyser operasjonsleder Roy Langengen i politiloggen.
(©NTB)


