Statsminister Jonas Gahr Støre sier til NTB at han ser fram til det gode samarbeidet med Storbritannia under ledelse av en ny statsminister.
ukraina: – Jeg vil takke Keir Starmer for et godt og nært samarbeid. Jeg har respekt for beslutningen han har tatt, sier statsminister Jonas Gahr Støre.
I en uttalelse til NTB sier han at Storbritannia og Norge i løpet av de to siste årene har kommet nærmere hverandre gjennom avtaler om klima og energi, forsvarsavtaler og kjøp av britiske fregatter til det norske sjøforsvaret.
– Vi har samarbeidet nært om et sterkere sikkerhetspolitisk samarbeid i Europa og innsatsen for å støtte Ukraina. Jeg ser fram til å fortsette det gode samarbeidet med Storbritannias regjering under ledelse av en ny statsminister, sier Støre.
(©NTB)


