
Jærbanen må innstille avganger torsdag og fredag. Årsaken er utfordringer med klimaanlegg i lokaltogene, skriver selskapet Go-Ahead i en pressemelding torsdag kveld.
Torsdag kjører Go-Ahead times-avganger mellom Stavanger og Egersund.
– Lokaltogene er gamle og klimaanleggene sliter med å håndtere varmen. Vi jobber kontinuerlig med å utbedre feil som dukker opp, men dessverre er dette tidkrevende, uttaler kommunikasjonsansvarlig Oda Riska.
– Når det blir for varmt, er det ikke forsvarlig å bruke togene i trafikk, både med tanke på ansatte og passasjerer, fortsetter hun.
Fredag forventer Go-Ahead å kunne kjøre alle avganger om morgenen. Fra rundt lunsjtider vil det bli behov å innstille avganger.
Go-Ahead vet at mange vil reise med toget fredag, på grunn av VM-kamp og Gladmat-festival i Stavanger. De ber reisende sjekke når togene går.


